-
Strategia komunikacji z wykorzystaniem muzyki dla sojuszu marek Carlo Rossi i Fabryka Trzciny (2006-2011)
Realizowany projekt sojuszu marek Carlo Rossi i Fabryka Trzciny, wzmocniony skuteczną dystrybucją win, od trzeciego roku kampanii przyniósł Carlo Rossi pozycję lidera w Polsce pod względem wartości, jak i liczby sprzedanych butelek. Zaś w przypadku Fabryki Trzciny już w połowie 2008 roku projekt ów spowodował spektakularną, ogólnopolską rozpoznawalność marki i ponad 20-krotne podniesienie jej wartości rynkowej.
Aktywności sojuszu marek w latach 2006 – 2011:
A. Komunikacja marketingowa i produkty marki Fabryka Trzciny
1. Wydanie i ogólnopolska dystrybucja płyt z serii Sygnowano Fabryka Trzciny – pięć edycji vol.1 – vol. 5 ukazujących się raz w roku; sprzedano łącznie ponad 25 000 płyt (2006-2010) [STX-Jamboree.com 01, 2011].
2. Kampanie reklamowe wszystkich pięciu płyt z serii Sygnowano Fabryka Trzciny (telewizja, radio, outdoor, prasa, internet) z uwzględnieniem spójnej kreacji wizualnej z okładkami płyt (klimatem), w tym telewizyjna kampania reklamowa – emisje 30 sek. filmów reklamowych promujących wszystkie pięć albumów muzycznych Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 1 – vol. 5 (2006-2011).
3. Kampania PR (w mediach muzycznych i lifestylowych) związana z wydaniem pięciu albumów Sygnowano Fabryka Trzciny (2006 – 2011).
4. Muzyka do powyższych 30 sek. telewizyjnych i radiowych spotów reklamowych albumów muzycznych CD – promujących markę Fabryka Trzciny; podczas 6 lat emisji użyto dwóch zagranicznych utworów w oryginalnych wykonaniach: początkowo The Other Way Around (autorstwa F. Clary / F. Terranato / M. Bottini) w wykonaniu zespołu Gabin feat. China Moses, a następnie In Style and In Rhythm (autorstwa Georg Hartwig, Thomas Wanker) w wykonaniu zespołu Pumali Panthers (2006-2011).B. Komunikacja marketingowa dla marek Carlo Rossi i Fabryka Trzciny
1. Sponsorowanie (oraz informowanie o tym fakcie) przez markę Carlo Rossi dziewięciu muzycznych imprez masowych promujących pięć albumów Sygnowano Fabryka Trzciny (marka Fabryka Trzciny) wraz z obsługą PR marki Carlo Rossi – od 2006 do 2011 roku [STX-Jamboree 02, 2011]; wszystkie imprezy odbyły się w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny w Warszawie, uczestniczyło w nich łącznie ponad 10 000 osób; podczas koncertów wystąpili zagraniczni oraz polscy artyści reprezentujący rozmaite gatunki muzyczne, takie jak: jazz, chill-out, electro jazz, muzyka klubowa, w tym wiele gwiazd i nietypowe – oryginalne składy zebrane specjalnie na te wydarzenia:- 2006 r.: Anja Garbarek (premiera albumu + 3. urodziny Fabryki Trzciny 28.11),
- 2007 r.: noJazz oraz Mika Urbaniak (premiera albumu 17.02) + (4. urodziny Fabryki 22.11),
- 2008 r.: Leszek Możdżer z DJ Siarrą (promocja albumu 15.02) oraz Tomasz Filipczak, Piotr Rodowicz i przyjaciele w koncercie „Seweryn Krajewski smooth jazz” (premiera albumu 24.10),
- 2009 r.: NATU + ENVEE, Maria Sadowska i DJ z Soul Service DJ Team (promocja albumu 20.02) oraz Giulia y Los Tellarini (premiera albumu 23.10),
- 2010 r.: Młynarski plays Młynarski (promocja albumu 19.03),
- 2010 r.: Funkstar De Luxe (premiera albumu 7.10),
- 2011 r.: Fredrika Stahl (promocja albumu 8.03).2. Komunikacja marki Carlo Rossi w związku z dziewięcioma imprezami masowymi, co obejmowało zarówno eksponowanie marki Carlo Rossi podczas zamkniętych imprez promocyjnych (marka Carlo Rossi) w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny (marka Fabryka Trzciny), jak i udział informacji o sponsorowaniu imprez przez tę markę w kampaniach promujących imprezy u media patronów wydarzeń (gł. reklama zewnętrzna, prasa, internet) oraz w ramach kampanii PR ww. wydarzeń z zachowaniem obostrzeń wynikających z Ustawy oraz telewizyjne kampanie reklamowe – emisje filmów reklamowych informujących o sponsorowaniu dziewięciu imprez masowych (marka Carlo Rossi) promujących albumy Sygnowano Fabryka Trzciny (marka Fabryka Trzciny) – czyli spoty 10 sek. oraz 15 sek. emitowane w kilku stacjach telewizyjnych – np. w stacjach grup TVN i Polsat – z uzupełniającą kampanią radiową ze spotami 15 sek. informującymi o sponsorowaniu przez Carlo Rossi imprez masowych; z zachowaniem obostrzeń wynikających z Ustawy (2006-2011).
3. Muzyka do powyższych 10 sek. i 15 sek. spotów reklamowych uwzględniających komunikację informacji o sponsorowaniu przez markę Carlo Rossi imprez masowych; podczas 6 lat emisji użyto dwóch zagranicznych utworów w oryginalnych wykonaniach: początkowo The Other Way Around (autorstwa F. Clary / F. Terranato / M. Bottini) w wykonaniu zespołu Gabin feat. China Moses, a następnie In Style and In Rhythm (autorstwa Georg Hartwig, Thomas Wanker) w wykonaniu zespołu Pumali Panthers (2006-2011).
4. Etykiety reklamowe dotyczące promocji albumów Sygnowano Fabryka Trzciny dołączane do butelek wina Carlo Rossi; zawierały także informacje dotyczące konkursu zorganizowanego przez producenta wina Carlo Rossi z zachowaniem obostrzeń wynikających z Ustawy (2006-2011).
5. Strona internetowa www.sygnowano.pl – aktywności online dotyczące komunikowania informacji o sponsorowaniu przez Carlo Rossi dziewięciu imprez muzycznych promujących płyty z zachowaniem obostrzeń wynikających z Ustawy (2010-2011). -
Ogólnopolska akcja reklamowa i PR obejmowała:
- Cztery koncerty (raz w roku) przez 4 lata: MACY GRAY w 2005, GRACE JONES w 2006, M People & Heather Small w 2007 i WOODY ALLEN & HIS NEW ORLEANS JAZZ BAND w 2008 roku
- Sponsoring płyt Pozytywne Wibracje vol. 7 oraz tematyczne PW: Dance, Live, Classic
- Ogólnopolskie kampanie reklamowe koncertów i premier płyt - Imprezy premierowe płyt w Fabryce TrzcinyKażdemu z organizowanych koncertów/ eventów towarzyszyła pełna obsługa marketingowa i PR-owa. Partnerzy, współpracujący z nami przy tego typu wydarzeniach muzycznych mogą liczyć na udział w szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, obejmującej:
- outdoor – najlepsze lokalizacje w Warszawie i największych miastach Polski
- reklamę w prasie i mediach elektronicznych – współpraca z kluczowymi, polskimi mediami, jak również szeroką promocję w postaci wielu innych świadczeń
- obecność loga Partnera na biletach, zaproszeniach na koncert
- wizualizacja brandu Partnera podczas konferencji prasowej nt. koncertu
- ekspozycję loga Partnera podczas koncertu
- logo Partnera na stronie internetowej koncertu -
Nasza agencja była odpowiedzialna za przeprowadzenie akcji promocyjnej Orange Music, odbywającej się na terenie Polski w 75 salonach Empik, w terminie 4 – 31 maja 2006r.
Przedmiotem akcji promocyjnej była:
- Produkcja i ekspozycja materiałów reklamowych: woblery, mobile - hangery, płyty PC CD, naklejki podłogowe, billowniki i T-shirty.
- dystrybucja ulotek Orange w wybranych płytach artystów polskich i zagranicznych,
- emisja spotów reklamowych: audio i tv
- przeprowadzenie audytu wewnętrznego
- przygotowanie dokumentacji zdjęciowej.