+48 502 222 027

Czym jest płyta promocyjna?

Płyta promocyjna to nośnik z materiałem audio lub video wyprodukowany specjalnie na zlecenie danej firmy (zleceniodawcy).

Tak przygotowana płyta posiada specjalnie zaprojektowaną oprawę graficzną, często zawierającą znaki handlowe zleceniodawcy, oraz może być bezpłatnie dystrybuowana na szereg sposobów np. wręczana jako prezent lub upominek, dodawana do produktów jako wartość dodatkowa etc.

Łączna liczba egzemplarzy tego typu nośników wyprodukowanych przez
STX Music:Solutions wynosi ponad 2 000 000 egzemplarzy
Oto przykłady:
  • Lech - dla Kompanii Piwowarskiej (700 000 sztuk VCD "Dysk Olimpijski" dołączanych do sześciopaków z piwem oraz 100 000 sztuk CD "Lech wzywa. Słyszysz?" dołączanych do piwa w sklepach)

  • PKO BP London Live - dla PKO BP (100 000 sztuk CD)

  • PKO BP Blisko Świąt - dla PKO BP (100 000 sztuk CD)

  • Pozytywne Wibracje - dodatek do tygodnika Gala (100 000 sztuk CD)

  • Pozytywne Wibracje - dodatek do kawy Nescafe Classic (1 000 000 sztuk kaset magnetofonowych)

  • Sygnity SA – Otuleni dźwiękiem - dla Sygnity SA (5 000 sztuk CD)

  • Płyta z włoskim repertuarem - dołączona do zaproszeń na premierę nowego modelu FIATA Croma (5 000 sztuk CD)

  • Pozytywne Wibracje a:muse – dla Unimil sp. z o.o. (2 000 sztuk CD)

Czemu zdecydować się na płytę promocyjną?

Firmy, które zdecydowały się na produkcje płyt promocyjnych podkreślają, że co raz trudniej jest nabyć na rynku produkt/upominek dla klienta, który będzie się wyróżniał i który zostanie zapamiętany na długo. Mają dość ciągłego zamawiana kalendarzy, notesów, kubków, długopisów, podkładek pod myszki etc.

Płyty promocyjne tworzone na zlecenie są wciąż produktem bardzo mało spopularyzowanym, zarówno na rynku produktów promocyjnych, jak i wśród osób zajmujących się marketingiem. W przeciwieństwie do innych - nie jest wyrzucany do śmieci (a często wręcz kolekcjonowany), nie dezaktualizuje się (muzyka nawet z dawnych lat wciąż jest chętnie słuchana), można go używać w wielu miejscach np. w biurze, w domu w samochodzie etc.


Płyta promocyjna vs. płyta ze sklepu jakie są różnice?

Płyty promocyjne, wyprodukowane na zlecenie danej firmy mają wiele przewag nad płytą którą można nabyć w popularnych salonach sprzedaży. Do najważniejszych należy zaliczyć m.in.:

  • Projekt graficzny posiadający znaki handlowe/reklamy zleceniodawcy.

    W przeciwieństwie do płyt, które można nabyć w sklepach, oprawa płyty promocyjnej można dowolnie zaprojektować tak aby np. nawiązywała do danej kampanii promocyjnej lub firmy. Może posiadać dowolne znaki handlowe na okładce, reklamy w książeczce, listy od np. członków zarządu etc.

  • Dowolny sposób dystrybucji.

    Płytę promocyjna można dystrybuować w dowolny sposób bez dodatkowych i często kosztownych ustaleń z wydawcą i właścicielami prac. Można ją dodawać do produktów, wręczać jako prezent etc.

  • Możliwość indywidualnego doboru opakowania

    Przed przystąpieniem do produkcji płyty jest możliwość wyboru opakowania spośród wielu dostępnych na rynku wariantów. Płyta może być wyprodukowana np. w formie koperty kartonowej, plastikowego pudełka, kartonowanego opakowania (tzw. digipack).

  • Możliwość indywidualnego doboru repertuaru.

    Decydując się na płytę promocyjną mamy wpływ na repertuar na niej zamieszczany. Możemy zdecydować się na dany gatunek muzyki ale i na dane przeboje oraz wykonawców*. Pozwala to np. na stworzenie „połączenia” między płytą, a muzyką wykorzystaną w reklamie lub doboru muzyki do profilu firmy lub kampanii (dynamiczna, spokojna, etc).

  • Możliwość indywidualnego doboru nakładu.

    Płyty promocyjne mogą być produkowane w dowolnych nakładach choć za realne opłacalne minimum produkcyjne uznaje się 1000 szt. Na polskim rynku znane są przykłady realizacji przekraczających nawet 1 milion szt. Jeśli zależy ci na mniejszym nakładzie zapoznaj się z naszą ofertą specjalną.

Płyta promocyjna: dlaczego ważna jest jakość repertuaru?

Na rynku spotyka się także oferty produkcji płyt niskim kosztem. Zazwyczaj firmy przesyłające podobne oferty korzystają z niskiej jakości banków dźwięku. Utwory brzmią jakby były zrobione niestarannie w kilka minut przez przeciętnych muzyków - a często i wyłącznie na syntezatorze. Częstymi przypadkami jest także oferowanie repertuaru wcześniej już wykorzystanego na wielu płytach promocyjnych.

Należy pamiętać, że płyta promocyjna jest wizytówką danej firmy jej produktu. Niskiej jakości repertuar negatywnie obije się na wizerunku zarówno firmy, która zleciła jej wykonania jak i produktów który promuje. Dodatkowo klient poczuje się oszukany i a płyta promocyjna zostanie wyrzucona lub odstawiona na stałe na półkę. Cała sztuka w tym biznesie polega na kreatywności i znajdowaniu atrakcyjnego repertuaru kosztującego jak najtaniej. Znak STX Music:Solutionsna płycie to także gwarancja jakości!

 

  • Opcjonalna usługa STX Music:Solutions:

     

  • Opcjonalnie możemy przekazać Państwu licencję umożliwiającą używanie imienia i nazwiska „Stanisław Trzciński” do oznaczania faktu wyboru muzyki na produkcie premium, podobnie opcjonalnie możemy przygotować odpowiednie materiały do wykorzystania PR i promocyjnego przez klienta w ramach informowania opinii publicznej o dobranej na państwa produktach premium muzyce i współpracy z STX Music:Solutions™ i / lub Stanisławem Trzcińskim z dodatkową komunikacją tego faktu przez STX Music:Solutions™ swoimi kanałami promocyjnymi.

 



Zapytanie ofertowe
Płyta promocyjna za co płacę ?

Na koszt realizacji płyty promocyjne składa się szereg kosztów m.in.:

  • Tłoczenie płyty i wykonania nadruku

  • Produkcja opakowania

  • Uregulowanie praw autorskich (ZAIKS)

  • Uregulowanie praw wykonawczych(w przypadku niższych nakładów oraz umieszczenia znanego repertuaru lub wykonawcy - koszt ten stanowi nawet do 80% wartości produkcji!)

  • Wykonanie oprawy graficznej

  • Przygotowanie płyty do zwielokrotnienia (tzw. mastering)

  • Transport do klienta

  • Inne (np. w niektórych przypadkach hologramowanie i inne

Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.