+48 502 222 025

Trackvitising jest jednym z istotnych narzędzi muzycznego content marketingu. Oznacza współpracę między artystami i markami, w szczególności umieszczanie w tekstach utworów i teledyskach produktów, nazw i logotypów produktów, usług lub marek. Zdarza się, że nazwa produktu staje się motywem przewodnim utworu lub teledysku. Tak właśnie reklamują się dzisiaj duże marki w dzisiejszym świecie marketingu. Marki towarzyszące artyście w teledysku stały się powszechnie akceptowalne na poziomie identyfikacji gwiazdy z produktem.

Jest to reklama natywna, dopasowana do content’u. Dobierając danych artystów do swoich potrzeb, marka może dopasować swoje marki lub produkty do konkretnej publiczności artysty, licząc na przychylność jego fanów.

W przypadku product placement, produkt lub marka pojawia się zazwyczaj przypadkiem. Jednak takie klasyczne lokowanie produktu jest odbierane przez odbiorców jako nieetyczne.

W przypadku trackvertisingu, jako klasycznego narzędzia content marketingu, informacja o współpracy jest komunikowana oficjalnie – najczęściej w opisie, w tytule lub w samym video. Ukazuje to markę w pozycji mecenasa artystycznego i partnera, co ma wpłynąć na pozytywny odbiór wizerunku marki.

Jest to próba pozyskania przychylności i sympatii konsumentów, którzy mają dość klasycznych reklam i promocji. Chcą zobaczyć, że ich marki wspierają projekty artystyczne i ich ulubione gwiazdy na zasadzie partnerstw właśnie.

Znane przykłady trackvitisingu:

    ◦    O.S.T.R. – Hennessy („Never stop. Never settle – O.S.T.R. autentycznie”)
    ◦    Kanye West, Eminem, Xzibit, 2Pac, Dr. Dre, Snoop Dogg, Wu-Tang Clan, 50Cent,
    ◦    Onyx – Hennessy
    ◦    Shakira – Danon / Activia / World Food Programme  („La la la”)
    ◦    Sokół i Bogusław Linda – Johnnie Walker („Rób to, w co wierzysz”)
    ◦    Dawid Podsiadło i Sokół – Johnnie Walker („Świadomy sen”)
    ◦    American Apparel (bielizna) - 5 second of Summer
    ◦    Beats – Dr. Dre, Miley Cyrus, Nicki Minaj („The Game Before The Game”)
    ◦    Beyonce – H&M od 2013 roku („Standing on the Sun”)
    ◦    Doda – Big Star („Rany”)
    ◦    Emeli Sande – Jaguar
    ◦    Dilmah – „W rytmie natury”
    ◦    Ten Typ Mes – EB („Tymczasem – Poczuć się dobrze”).

Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.