+48 502 222 027

Wrzesień 14, 2023

Ukazała się książka "Zarażeni dźwiękiem" autorstwa Stanisława Trzcińskiego

13 września 2023 roku w Faktycznym Domu Kultury w Warszawie odbyło się ważne wydarzenie dla całej społeczności rynku muzycznego – premiera książki autorstwa Stanisława Trzcińskiego „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji”.   

 

Z tej multidyscyplinarnej pozycji czytelnicy dowiedzą się m.in. jak działają algorytmy, jak tworzone są playlisty w serwisach streamingowych, które są współczesną dystrybucją muzyki oraz jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje rynek muzyczny i jak wpłynie na jego rozwój w przyszłości.

A tak o publikacji mówi sam autor: „Książkę napisałem głównie z myślą o pasjonatach muzyki, których bardzo interesuje jak wygląda współczesny rynek muzyczny. Ale myślę, że będzie bardzo przydatna dla wszystkich osób, które wiążą swoją przyszłość z rynkiem muzycznym: dla artystów, dla autorów, dla pracowników wytwórni fonograficznych, ludzi, którzy są zaangażowani w organizację koncertów czy festiwali muzycznych. Również dla osób zajmujących się komunikacją marketingową. Mam nadzieję, że będzie też ciekawa dla osób, które muzykę po prostu kochają.”

Wieczór autorski odbył się w niezwykle sympatycznej atmosferze. Goście mieli okazję wysłuchać ciekawej rozmowy z autorem, którą poprowadził Łukasz Kamiński, dziennikarz Gazety Wyborczej. Na koniec prowadzący oddał inicjatywę licznie zgromadzonej publiczności, która chętnie zadawała pytania autorowi tej wyczekiwanej publikacji.

Wieczór został zwieńczony bankietem w księgarni Wrzenie Świata. Tego wieczoru obecni byli przedstawiciele mediów opiniotwórczych, dziennikarze, osoby zawodowo związane z rynkiem muzycznym, w tym liczne grono twórców i artystów, dla których ta premiera była okazją do spotkania w gronie przyjaciół z branży. Pojawili się m.in. Urszula Dudziak, Sidney Polak, Natalia Niemen, Reni Jusis, Wienio, Marcin Wasilewski i Maria Holka.

Książka kompleksowo opisuje zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.

Źródło > Brawurowa premiera „Zarażonych Dźwiękiem” (PWN)

Książka kompleksowo opisuje zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.

Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje szczególnie marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.

W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Interesującym dla czytelników będzie rozdział, który ukazuje słuchacza muzyki, poprzez wyniki badań od XIX wieku do dzisiaj.

Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki i te dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.

Publikacja jest obowiązkową lekturą dla studentów wydziałów humanistycznych i ekonomicznych, ale także dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego. Publikacja zainteresuje także naukowców, badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców oraz specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu.

Fragmenty recenzji

 

To najobszerniejsza i najbardziej kompleksowa publikacja poświęcona polskiemu rynkowi muzycznemu i modelom odbioru muzyki w Polsce. Trzeba sporej odwagi, by skupić wysiłek analityczny na zjawiskach takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w muzyce. Trzciński to ryzyko podjął.

dr hab. Mirosław Pęczak, prof. UW

 

Dobre, rzetelne i profesjonalne rozliczenie się z przeszłością, by dotrzeć do tego, co będzie...

Kayah, piosenkarka i autorka

 

Nie należy bać się ciężaru tej książki. Czyta się to dobrze, lekko i szybko, niemal jak artykuł w prasie. Nie musisz być naukowcem ani muzykiem, żeby zrozumieć tę książkę.

Wojtek Sokół, raper i wydawca muzyczny

 

To jest wiedza unikatowa – lata doświadczeń, badań, rozmów kuluarowych i odważne, merytoryczne spojrzenie w przyszłość!

Jan Borysewicz, muzyk i autor

 

Autor pokazuje nam nie tylko aktualny stan rynku muzycznego w Polsce, ale daje też wyobrażenie o zmianach, które dopiero się rozpoczynają.

dr hab. Patryk Gałuszka, prof. UŁ

 

Skądinąd – Trzciński świetnie dobrał okładkową (i wizjonerską) grafikę Jana Lenicy, wcześniej towarzyszącą teatralnemu "Wozzeckowi" oraz "Małej apokalipsie" Konwickiego. Tu też mamy do czynienia z rodzajem apokalipsy. 

Bartek Chaciński, tygodnik Polityka

Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji

Autor: Stanisław Trzciński
Cena okładkowa: 179 zł

Liczba stron: 944

Linki:

Udostępnij:


Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.